مدیریت

Made to Stick: چرا برخی از ایده ها زنده می مانند و برخی دیگر می میرند

Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die

دانلود کتاب Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die (به فارسی: Made to Stick: چرا برخی از ایده ها زنده می مانند و برخی دیگر می میرند) نوشته شده توسط «Chip Heath – Dan Heath»


اطلاعات کتاب Made to Stick: چرا برخی از ایده ها زنده می مانند و برخی دیگر می میرند

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – مدیریت و رهبری

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Random House

نویسنده: Chip Heath – Dan Heath

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 291

حجم فایل: 2.13 مگابایت

کد کتاب: 1400064287 , 9781400064281

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب Made to Stick: چرا برخی از ایده ها زنده می مانند و برخی دیگر می میرند

مارک تواین یک بار مشاهده کرد: “یک دروغ می تواند نیمی از راه را در سراسر جهان بچرخاند، قبل از اینکه حقیقت حتی در چکمه های خود ظاهر شود.” مشاهدات او درست به نظر می رسد: افسانه های شهری، تئوری های توطئه، و ترس های جعلی سلامت عمومی بدون هیچ زحمتی پخش می شوند. در همین حال، افراد دارای ایده‌های مهم – افراد تجاری، معلمان، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و دیگران – در تلاش هستند تا ایده‌های خود را «چسب» کنند.

چرا برخی از ایده ها رشد می کنند در حالی که برخی دیگر می میرند؟ و چگونه شانس ایده های ارزشمند را افزایش دهیم؟ در Made to Stick، چیپ و دن هیث، مربیان و جمع‌آوران ایده‌های ماهر به این سؤالات آزاردهنده پاسخ می‌دهند. در داخل، برادران هیث آناتومی ایده‌هایی را نشان می‌دهند که می‌چسبند و راه‌هایی را برای چسباندن ایده‌ها، مانند به کارگیری «اصل مقیاس انسانی»، استفاده از «نظریه Velcro حافظه» و ایجاد «شکاف‌های کنجکاوی» توضیح می‌دهند. br> در این راهنمای ضروری، متوجه می‌شویم که انواع پیام‌های چسبنده – از دروغ معروف «حلقه سرقت کلیه» گرفته تا درس‌های مربی در مورد اخلاق ورزشی گرفته تا چشم‌اندازی برای محصولی جدید در سونی– قدرت خود را از همان شش ویژگی می‌گیرند.

Made to Stick کتابی است که نحوه انتقال ایده‌ها را تغییر می‌دهد. این یک تور سریع از داستان‌های موفقیت (و شکست‌ها) است – دانشمند برنده جایزه نوبل که یک لیوان باکتری نوشید تا نکته‌ای در مورد زخم معده ثابت کند. خیریه هایی که از «اثر مادر ترزا» استفاده می کنند. معلم مدرسه ابتدایی که شبیه سازی او در واقع از تعصب نژادی جلوگیری کرد. تحریک آمیز، چشم باز، و اغلب به طرز شگفت انگیزی خنده دار، ساخته شده است اصول حیاتی ایده های برنده را به ما نشان می دهد – و به ما می گوید که چگونه می توانیم این قوانین را برای چسباندن پیام های خود به کار ببریم.


Mark Twain once observed, “A lie can get halfway around the world before the truth can even get its boots on.” His observation rings true: Urban legends, conspiracy theories, and bogus public-health scares circulate effortlessly. Meanwhile, people with important ideas–business people, teachers, politicians, journalists, and others–struggle to make their ideas “stick.”

Why do some ideas thrive while others die? And how do we improve the chances of worthy ideas? In Made to Stick, accomplished educators and idea collectors Chip and Dan Heath tackle head-on these vexing questions. Inside, the brothers Heath reveal the anatomy of ideas that stick and explain ways to make ideas stickier, such as applying the “human scale principle,” using the “Velcro Theory of Memory,” and creating “curiosity gaps.”

In this indispensable guide, we discover that sticky messages of all kinds–from the infamous “kidney theft ring” hoax to a coach’s lessons on sportsmanship to a vision for a new product at Sony–draw their power from the same six traits.

Made to Stick is a book that will transform the way you communicate ideas. It’s a fast-paced tour of success stories (and failures)–the Nobel Prize-winning scientist who drank a glass of bacteria to prove a point about stomach ulcers; the charities who make use of “the Mother Teresa Effect”; the elementary-school teacher whose simulation actually prevented racial prejudice. Provocative, eye-opening, and often surprisingly funny, Made to Stick shows us the vital principles of winning ideas–and tells us how we can apply these rules to making our own messages stick

دانلود کتاب «Made to Stick: چرا برخی از ایده ها زنده می مانند و برخی دیگر می میرند»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید