مهندسی

مقدمه ای بر محاسبات بصری: مفاهیم اصلی در بینایی کامپیوتر، گرافیک و پردازش تصویر

Introduction to Visual Computing: Core Concepts in Computer Vision, Graphics, and Image Processing

دانلود کتاب Introduction to Visual Computing: Core Concepts in Computer Vision, Graphics, and Image Processing (به فارسی: مقدمه ای بر محاسبات بصری: مفاهیم اصلی در بینایی کامپیوتر، گرافیک و پردازش تصویر) نوشته شده توسط «Aditi Majumder – M. Gopi»


اطلاعات کتاب مقدمه ای بر محاسبات بصری: مفاهیم اصلی در بینایی کامپیوتر، گرافیک و پردازش تصویر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: CRC Press

نویسنده: Aditi Majumder – M. Gopi

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2018

تعداد صفحه: 392 / 393

حجم فایل: 116.28 مگابایت

کد کتاب: 1482244918 , 9781482244915

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب مقدمه ای بر محاسبات بصری: مفاهیم اصلی در بینایی کامپیوتر، گرافیک و پردازش تصویر

مقدمه ای بر محاسبات بصری: مفاهیم اصلی در بینایی کامپیوتر، گرافیک و پردازش تصویر، مفاهیم اساسی محاسبات بصری را پوشش می دهد. در حالی که کتاب‌های گذشته این مفاهیم را در زمینه‌های خاصی مانند گرافیک کامپیوتری، بینایی کامپیوتری یا پردازش تصویر مورد بررسی قرار داده‌اند، این کتاب دیدگاه واحدی از این مفاهیم اصلی ارائه می‌دهد، در نتیجه درمان یکپارچه از روش‌های محاسباتی و ریاضی برای ایجاد، ثبت، تجزیه و تحلیل و دستکاری داده های بصری (مانند تصاویر دو بعدی، مدل های سه بعدی). مبانی پوشش داده شده در این کتاب شامل پیچیدگی، تبدیل فوریه، فیلترها، تبدیلات هندسی، هندسه اپی قطبی، بازسازی سه بعدی، رنگ و خط لوله سنتز تصویر است.

کتاب در چهار بخش تنظیم شده است. بخش اول قرار گرفتن در معرض انواع مختلف داده های بصری (مانند تصاویر دو بعدی، فیلم ها و هندسه سه بعدی) و تکنیک های ریاضی اصلی مورد نیاز برای پردازش آنها (مانند درون یابی و رگرسیون خطی.) بخش دوم کتاب بر اساس تصویر است. محاسبات بصری با چندین تکنیک اساسی برای پردازش تصاویر دو بعدی (مانند پیچیدگی، تجزیه و تحلیل طیفی و تشخیص ویژگی) سروکار دارد و مربوط به پردازش تصویر شبکیه در سطح پایین است که در چشم در مسیر سیستم بینایی انسان اتفاق می‌افتد.

بخش بعدی کتاب محاسبات بصری هندسی به تکنیک‌های اساسی مورد استفاده برای ترکیب اطلاعات هندسی از چندین چشم می‌پردازد که تفسیری سه‌بعدی از شی و دنیای اطراف ما ایجاد می‌کند (مانند تبدیل‌ها، هندسه تصویری و اپی قطبی، و بازسازی سه‌بعدی). این مربوط به پردازش سطح بالاتری است که در مغز اتفاق می افتد و اطلاعات هر دو چشم را با هم ترکیب می کند و در نتیجه به ما کمک می کند تا در دنیای سه بعدی اطراف خود حرکت کنیم.

دو بخش آخر جلد کتاب محاسبات بصری رادیومتری و سنتز محتوای بصری. این بخش‌ها بر تکنیک‌های اساسی برای پردازش اطلاعات ناشی از تعامل نور با اشیاء اطراف ما، و همچنین مبانی ایجاد جهان‌های رایانه‌ای مجازی که تمام پردازش‌های ارائه‌شده در بخش‌های قبلی را تقلید می‌کنند، تمرکز دارند.

این کتاب برای یک دوره ترم 16 هفته ای نوشته شده است و می تواند برای تدریس در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین مرجعی برای متخصصان استفاده شود.


Introduction to Visual Computing: Core Concepts in Computer Vision, Graphics, and Image Processing covers the fundamental concepts of visual computing. Whereas past books have treated these concepts within the context of specific fields such as computer graphics, computer vision or image processing, this book offers a unified view of these core concepts, thereby providing a unified treatment of computational and mathematical methods for creating, capturing, analyzing and manipulating visual data (e.g. 2D images, 3D models). Fundamentals covered in the book include convolution, Fourier transform, filters, geometric transformations, epipolar geometry, 3D reconstruction, color and the image synthesis pipeline.

The book is organized in four parts. The first part provides an exposure to different kinds of visual data (e.g. 2D images, videos and 3D geometry) and the core mathematical techniques that are required for their processing (e.g. interpolation and linear regression.) The second part of the book on Image Based Visual Computing deals with several fundamental techniques to process 2D images (e.g. convolution, spectral analysis and feature detection) and corresponds to the low level retinal image processing that happens in the eye in the human visual system pathway.

The next part of the book on Geometric Visual Computing deals with the fundamental techniques used to combine the geometric information from multiple eyes creating a 3D interpretation of the object and world around us (e.g. transformations, projective and epipolar geometry, and 3D reconstruction). This corresponds to the higher level processing that happens in the brain combining information from both the eyes thereby helping us to navigate through the 3D world around us.

The last two parts of the book cover Radiometric Visual Computing and Visual Content Synthesis. These parts focus on the fundamental techniques for processing information arising from the interaction of light with objects around us, as well as the fundamentals of creating virtual computer generated worlds that mimic all the processing presented in the prior sections.

The book is written for a 16 week long semester course and can be used for both undergraduate and graduate teaching, as well as a reference for professionals.

دانلود کتاب «مقدمه ای بر محاسبات بصری: مفاهیم اصلی در بینایی کامپیوتر، گرافیک و پردازش تصویر»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید