کتاب الکترونیکی

اگر بنفش باشد، کسی می‌میرد: قدرت رنگ در داستان‌گویی بصری

If It's Purple, Someone's Gonna Die: The Power of Color in Visual Storytelling

دانلود کتاب If It’s Purple, Someone’s Gonna Die: The Power of Color in Visual Storytelling (به فارسی: اگر بنفش باشد، کسی می‌میرد: قدرت رنگ در داستان‌گویی بصری) نوشته شده توسط «Patti Bellantoni»


اطلاعات کتاب اگر بنفش باشد، کسی می‌میرد: قدرت رنگ در داستان‌گویی بصری

موضوع اصلی: 1

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Focal Press

نویسنده: Patti Bellantoni

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2005

تعداد صفحه: 277

حجم کتاب: 5 مگابایت

کد کتاب: 9780240806884 , 0-240-80688-3

توضیحات کتاب اگر بنفش باشد، کسی می‌میرد: قدرت رنگ در داستان‌گویی بصری

اگر بنفش باشد، Someone’s Gonna Die کتابی است که باید برای همه دانشجویان سینما، متخصصان سینما و سایر علاقه‌مندان به فیلم‌سازی بخوانید. این کتاب روشنگر، فیلمسازان را به سمت انتخاب رنگ مناسب برای فیلم‌هایشان راهنمایی می‌کند و به علاقه‌مندان به فیلم کمک می‌کند بفهمند که چرا هنگام تماشای فیلم‌هایی که رنگ‌های خاصی را در خود دارند، این احساس را دارند. بلانتونی با هدایت بیست و پنج سال تحقیق خود در مورد تأثیرات رنگ بر رفتار، بیش از 60 فیلم را در حوزه های تأثیر شش رنگ اصلی گروه بندی کرده است که هر کدام باعث ایجاد حالات عاطفی بسیار خاصی می شوند. برای مثال، نویسنده توضیح می‌دهد که فیلم‌هایی با تأثیر قرمز غالب دارای مضامین و شخصیت‌هایی قدرتمند، شهوت‌انگیز، سرکش، مضطرب، عصبانی یا عاشقانه هستند و فیلم‌های خاصی را به عنوان نمونه مورد بحث قرار می‌دهد. او هر فیلم را بررسی می کند و توضیح می دهد که چگونه، چرا، و کجا یک رنگ بر احساسات، هم در شخصیت های روی پرده و هم در بینندگان تأثیر می گذارد. هر بخش رنگی با یک صفحه اصلی مصور آغاز می شود که شامل مثال ها، حکایت ها و نکاتی برای استفاده یا اجتناب از آن رنگ خاص است. مکالمه با همکاران نویسنده – از جمله طراحان تولید برنده جایزه هنری بامستد (نابخشوده) و وین توماس (مالکوم ایکس) و فیلمبرداران مشهور راجر دیکینز (رستگاری در شاوشنک) و ادوارد لاچمن (دور از بهشت) – نشان می دهد که رنگ اغلب چگونه است. برای برقراری ارتباط با آنچه گفته نمی شود استفاده می شود. بلانتونی از تحقیقات و تجربیات خود استفاده می‌کند تا نشان دهد که رنگ چقدر می‌تواند قدرتمند باشد و آگاهی خوانندگان را از رنگ‌های اطراف ما افزایش دهد و چگونه آنها را به ما احساس، عمل و واکنش نشان می‌دهد. * بیاموزید که چگونه انتخاب رنگ شما می تواند بر روحیه، نگرش، واکنش ها و تفسیرهای مخاطبان از طرح فیلم شما تأثیر بگذارد *در حالی که نویسنده به کاربردهای مهم رنگ، چه غریزی و چه عمدی اشاره می کند، فیلم های مورد علاقه خود را با دیدی جدید ببینید. در فیلم و دنیای خود انتخاب های رنگی خوبی داشته باشید. * بیاموزید که چگونه انتخاب رنگ شما می تواند بر روحیه، نگرش، واکنش ها و تفسیرهای مخاطبان از طرح فیلم شما تأثیر بگذارد *در حالی که نویسنده به کاربردهای مهم رنگ، چه غریزی و چه عمدی اشاره می کند، فیلم های مورد علاقه خود را با دیدی جدید ببینید. در فیلم و دنیای خود انتخاب های رنگی خوبی داشته باشید


If it’s Purple, Someone’s Gonna Die is a must-read book for all film students, film professionals, and others interested in filmmaking. This enlightening book guides filmmakers toward making the right color selections for their films, and helps movie buffs understand why they feel the way they do while watching movies that incorporate certain colors. Guided by her twenty-five years of research on the effects of color on behavior, Bellantoni has grouped more than 60 films under the spheres of influence of six major colors, each of which triggers very specific emotional states. For example, the author explains that films with a dominant red influence have themes and characters that are powerful, lusty, defiant, anxious, angry, or romantic and discusses specific films as examples. She explores each film, describing how, why, and where a color influences emotions, both in the characters on screen and in the audience. Each color section begins with an illustrated Home Page that includes examples, anecdotes, and tips for using or avoiding that particular color. Conversations with the author’s colleagues– including award-winning production designers Henry Bumstead (Unforgiven) and Wynn Thomas (Malcolm X) and renowned cinematographers Roger Deakins (The Shawshank Redemption) and Edward Lachman (Far From Heaven)–reveal how color is often used to communicate what is not said. Bellantoni uses her research and experience to demonstrate how powerful color can be and to increase readers awareness of the colors around us and how they make us feel, act, and react. *Learn how your choice of color can influence an audience’s moods, attitudes, reactions, and interpretations of your movie’s plot *See your favorite films in a new light as the author points out important uses of color, both instinctive and intentional *Learn how to make good color choices, in your film and in your world. *Learn how your choice of color can influence an audience’s moods, attitudes, reactions, and interpretations of your movie’s plot *See your favorite films in a new light as the author points out important uses of color, both instinctive and intentional *Learn how to make good color choices, in your film and in your world

دانلود کتاب «اگر بنفش باشد، کسی می‌میرد: قدرت رنگ در داستان‌گویی بصری»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.