دانلود کتاب How to Create and Use Rubrics for Formative Assessment and Grading (به فارسی: نحوه ایجاد و استفاده از روبریک برای ارزیابی تکوینی و درجه بندی) نوشته شده توسط «Susan M. Brookhart»
اطلاعات کتاب نحوه ایجاد و استفاده از روبریک برای ارزیابی تکوینی و درجه بندی
موضوع اصلی: مطالعات و آموزش آموزش و پرورش – آموزش و تدریس در مدرسه
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Association for Supervision & Curriculum Development
نویسنده: Susan M. Brookhart
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2013
تعداد صفحه: 159 / 174
حجم فایل: 2.54 مگابایت
کد کتاب: 1416615075 , 9781416615071
توضیحات کتاب نحوه ایجاد و استفاده از روبریک برای ارزیابی تکوینی و درجه بندی
روبریک چیست؟ روبریک مجموعه ای منسجم از معیارها برای کار دانش آموز است که سطوح کیفیت عملکرد را توصیف می کند. به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، درست است؟ متأسفانه، روبریک ها معمولاً به اشتباه درک می شوند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
خبر خوب این است که وقتی روبریک ها به درستی ایجاد و مورد استفاده قرار می گیرند، ابزار قوی هستند که از آموزش کلاس درس و یادگیری دانش آموزان پشتیبانی و تقویت می کنند. در این راهنمای جامع، نویسنده سوزان ام. بروکهارت دو مؤلفه اساسی روبریکهای مؤثر را شناسایی میکند: (1) معیارهایی که به یادگیری (نه وظایف) که از دانشآموزان خواسته میشود نشان دهند مربوط میشود و (2) توصیف روشنی از عملکرد در یک پیوستار. با کیفیت او تفاوت بین انواع مختلف روبریک ها (به عنوان مثال، عمومی در مقابل تکلیف خاص، و تحلیلی در مقابل کل نگر) را تشریح می کند، توضیح می دهد که چه زمانی استفاده از هر نوع روبریک مناسب است، و نمونه هایی را از تمام سطوح پایه و حوزه های محتوای متنوع برجسته می کند. علاوه بر این، بروکهارت به
* تصورات غلط رایج در مورد روبریک ها می پردازد؛
* تفاوت های مهم بین روبریک ها و سایر ابزارهای ارزیابی مانند چک لیست ها و مقیاس های رتبه بندی، و زمانی که چنین جایگزین هایی می توانند مفید باشند. و
* نحوه استفاده از روبریکها برای ارزیابی و نمرهدهی تکوینی، از جمله نمرهدهی مبتنی بر استاندارد و نمرات کارنامه.
این کتاب برای مربیانی که قبلاً با روبریکها آشنا هستند و همچنین کسانی که آشنایی ندارند، در نظر گرفته شده است. منبع کاملی برای نوشتن روبریک های موثر و انتخاب عاقلانه از میان بسیاری از روبریک های موجود در اینترنت و سایر منابع است. و این امر باعث می شود که روبریک ها، زمانی که به درستی استفاده شوند، می توانند با کمک به معلمان در تدریس و کمک به دانش آموزان در یادگیری، نتایج را بهبود بخشند.
The good news is that when rubrics are created and used correctly, they are strong tools that support and enhance classroom instruction and student learning. In this comprehensive guide, author Susan M. Brookhart identifies two essential components of effective rubrics: (1) criteria that relate to the learning (not the tasks ) that students are being asked to demonstrate and (2) clear descriptions of performance across a continuum of quality. She outlines the difference between various kinds of rubrics (for example, general versus task-specific, and analytic versus holistic), explains when using each type of rubric is appropriate, and highlights examples from all grade levels and assorted content areas. In addition, Brookhart addresses
* Common misconceptions about rubrics;
* Important differences between rubrics and other assessment tools such as checklists and rating scales, and when such alternatives can be useful; and
* How to use rubrics for formative assessment and grading, including standards-based grading and report card grades.
Intended for educators who are already familiar with rubrics as well as those who are not, this book is a complete resource for writing effective rubrics and for choosing wisely from among the many rubrics that are available on the Internet and from other sources. And it makes the case that rubrics, when used appropriately, can improve outcomes by helping teachers teach and helping students learn.
دانلود کتاب «نحوه ایجاد و استفاده از روبریک برای ارزیابی تکوینی و درجه بندی»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.