دانلود کتاب Good to Great: Why Some Companies Make the Leap… and Others Don’t (به فارسی: خوب به عالی: چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند … و برخی دیگر نمی کنند) نوشته شده توسط «Jim Collins»
اطلاعات کتاب خوب به عالی: چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند … و برخی دیگر نمی کنند
موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: HarperBusiness
نویسنده: Jim Collins
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2001
تعداد صفحه: 299
حجم فایل: 20.74 مگابایت
کد کتاب: 0066620996 , 9780066620992
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب خوب به عالی: چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند … و برخی دیگر نمی کنند
چالش: ساخته شده تا آخر، مطالعه مدیریتی تعیینکننده دهه نود، نشان داد که چگونه شرکتهای بزرگ در طول زمان پیروز میشوند و چگونه میتوان عملکرد پایدار بلندمدت را از همان ابتدا در DNA یک شرکت مهندسی کرد. اما در مورد شرکتی که با DNA عالی متولد نشده است، چطور؟ چگونه شرکت های خوب، شرکت های متوسط، حتی شرکت های بد می توانند به عظمت پایدار دست یابند؟ مطالعه: سال ها، این سوال ذهن جیم کالینز را به خود مشغول کرده بود. آیا شرکتهایی وجود دارند که از گرانش سرپیچی میکنند و متوسط بودن درازمدت یا بدتر از آن را به برتری بلندمدت تبدیل میکنند؟ و اگر چنین است، ویژگی های متمایز جهانی که باعث می شود یک شرکت از خوب به عالی تبدیل شود چیست؟ استانداردها: کالینز و تیم تحقیقاتی او با استفاده از معیارهای سخت، مجموعهای از شرکتهای نخبه را شناسایی کردند که به نتایج عالی جهش کردند و این نتایج را حداقل برای پانزده سال حفظ کردند. چقدر عالی؟ پس از این جهش، شرکتهای خوب به بزرگ بازده سهام انباشتهای تولید کردند که به طور میانگین هفت برابر در پانزده سال از بازار سهام عمومی پیشی گرفت، که بهتر از دو برابر نتایج ارائه شده توسط یک شاخص ترکیبی از بزرگترین شرکتهای جهان، از جمله کوکا، بود. کولا، اینتل، جنرال الکتریک و مرک. مقایسهها: تیم تحقیقاتی شرکتهای خوب به عالی را با مجموعهای از شرکتهای مقایسه که با دقت انتخاب شده بودند، مقایسه کردند که نتوانستند از خوب به عالی جهش کنند. چه فرقی داشت؟ چرا یک مجموعه از شرکت ها واقعاً عملکرد خوبی داشتند در حالی که مجموعه دیگر فقط خوب باقی ماندند؟ در طی پنج سال، تیم تاریخچه تمام بیست و هشت شرکت در این مطالعه را تجزیه و تحلیل کرد. پس از غربال کردن کوههای داده و هزاران صفحه مصاحبه، کالینز و خدمهاش عوامل کلیدی عظمت را کشف کردند – چرا برخی از شرکتها این جهش را انجام میدهند و برخی دیگر این کار را انجام نمیدهند. یافتهها: یافتههای مطالعه خوب به عالی بسیاری از خوانندگان را شگفتزده میکند و تقریباً همه حوزههای استراتژی و عملکرد مدیریت را روشن میکند. یافته ها عبارتند از: رهبران سطح 5: تیم تحقیقاتی از کشف نوع رهبری مورد نیاز برای دستیابی به عظمت شوکه شد. مفهوم جوجه تیغی: (سادگی در سه دایره): رفتن از خوب به عالی مستلزم فراتر رفتن از نفرین شایستگی است. فرهنگ نظم و انضباط: وقتی فرهنگ نظم و انضباط را با اخلاق کارآفرینی ترکیب می کنید، به کیمیاگری جادویی نتایج عالی دست خواهید یافت. شتابدهندههای فناوری: شرکتهای خوب تا عالی به طور متفاوتی درباره نقش فناوری فکر میکنند. Flywheel and the Doom Loop: کسانی که برنامههای تغییر رادیکال و بازسازیهای سخت را راهاندازی میکنند، تقریباً مطمئناً در انجام این جهش شکست خواهند خورد. جیم کالینز میگوید: «برخی از مفاهیم کلیدی که در این مطالعه تشخیص داده شد، برخلاف فرهنگ تجاری مدرن ما هستند و رک و پوست کنده، برخی از مردم را ناراحت خواهند کرد.» شاید، اما چه کسی می تواند این یافته ها را نادیده بگیرد؟
دانلود کتاب «خوب به عالی: چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند … و برخی دیگر نمی کنند»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.