سایر علوم اجتماعی

فوتبال در فرانسه: یک تاریخ فرهنگی (فرهنگ های ورزشی جهانی)

Football in France: A Cultural History (Global Sport Cultures)

دانلود کتاب Football in France: A Cultural History (Global Sport Cultures) (به فارسی: فوتبال در فرانسه: یک تاریخ فرهنگی (فرهنگ های ورزشی جهانی)) نوشته شده توسط «Geoff Hare»


اطلاعات کتاب فوتبال در فرانسه: یک تاریخ فرهنگی (فرهنگ های ورزشی جهانی)

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Berg Publishers

نویسنده: Geoff Hare

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 256 / 240

حجم فایل: 870 کیلوبایت

کد کتاب: 1859736572 , 9781859736579

نوبت چاپ: First Edition

توضیحات کتاب فوتبال در فرانسه: یک تاریخ فرهنگی (فرهنگ های ورزشی جهانی)

عملکرد فرانسه در جام جهانی 2002 خاطرات دردناکی را از دورانی زنده کرد که فرانسه یک مدعی ضعیف در فوتبال جهان و اروپا بود — زمانی که تیم های ملی یا باشگاهی به ندرت برنده می شدند و فرانسوی ها به دلیل علاقه کمی به این بازی مشهور بودند. امروزه فوتبال نقش بی نظیری در جامعه فرانسه ایفا می کند. بازیکنان و مربیان فرانسوی در خارج از کشور بسیار مورد توجه هستند و تیم ملی اخیراً پیروزی های مهمی از جمله جام جهانی و قهرمانی اروپا را به دست آورده است. این کتاب اولین کتابی به زبان انگلیسی است که تاریخ خارق‌العاده فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را در پس توسعه فوتبال فرانسه در طول قرن بیستم و تا به امروز بررسی می‌کند. این بر بیست سال گذشته تمرکز دارد و با بحث در مورد پیامدهای جام جهانی 2002 به پایان می رسد. فوتبال که در اواخر قرن نوزدهم توسط طبقات متوسط ​​از بریتانیا وارد شد، در بین جنگ ها وارد آگاهی ملی فرانسه شد. مانند هر جای دیگری در اروپا، این بازی به اتحاد جوامع و ایجاد هویت های اجتماعی جدید کمک کرد. اگرچه دولت سخاوتمندانه از مربیگری جوانان حمایت کرده است، اما تکامل ورزش حرفه ای به دلیل کنترل شدید جامعه، مالیات های بالا و عدم درآمد حاصل از پرداخت تماشاگران کند بوده است. در تلاش برای رقابت موفقیت آمیز در اروپا، مالکان باشگاه های شهرهای بزرگ فرانسه، علی رغم مقاومت مقامات مرکزی و محلی، به دنبال تجاری سازی بازی هستند. شیوه های تجاری آیا روسای باشگاه های با نفوذ فوتبال فرانسه به ارزش های تجاری و تلویزیون فروخته اند؟ چرا تیم ملی تا این حد موفق بوده در حالی که تیم های باشگاهی موفق نشده اند؟ چگونه باشگاه‌های برتر برای جذب مخاطبان ملی و بین‌المللی از مشتریان، برندسازی مجدد می‌شوند؟ حامیان مدرن چه نقشی دارند و چه پیوندهایی بین بازرگانان، سیاست و تجاری سازی ورزش وجود دارد؟ چه چیزی در فوتبال فرانسه به طور خاص فرانسوی است و فوتبال در مورد فرانسه به ما چه می گوید؟ هار همچنین به مسائل مربوط به نژاد و نژادپرستی توجه ویژه ای دارد. او به نگرش‌های نژادپرستانه در میان هواداران نگاه می‌کند و در نظر دارد که چگونه جمعیت چندفرهنگی و چند نژادی فرانسه در تیم ملی فوتبال منعکس می‌شود. این کتاب نه تنها تاریخچه فرهنگی جذاب فوتبال فرانسه را ارائه می دهد، بلکه گزارشی جذاب از چگونگی تغییر و تغییر شکل هویت ملی و ارزش های جامعه در بازار جهانی را نیز ارائه می دهد.


France’s performance in the 2002 World Cup brought back painful memories of a time when France was a weak contender in world and European football — a time when national or club teams rarely won, and the French were renowned for having little interest in the game. Today, football plays a unique role in French society. French players and coaches are highly sought after abroad and the national team has chalked up significant recent victories, including a World Cup and European Championship. This book is the first in English to examine the extraordinary cultural, economic, and political history behind French football’s development throughout the twentieth century and up to the present day. It focuses on the past twenty years and concludes with a discussion of the fallout from the World Cup 2002.Imported from Britain by the middle classes in the late nineteenth century, football entered French national consciousness between the wars. As with everywhere else in Europe, the game helped to unite communities and forge new social identities. Although the State has generously supported youth coaching, the evolution of the professional sport has been slow due to tight community control, high taxes and lack of income from paying spectators. In a bid to compete successfully in Europe, the owners of France’s big city clubs are seeking to commercialize the game, despite the resistance of central and local authorities.Hare traces the gradual evolution of traditional French football values and explores the impact of new and controversial business practices. Have French football’s influential club chairmen sold out to business values and television? Why has the national team been so successful when club teams have not? How are top clubs being re-branded to catch a national and international audience of consumers? What role does the modern supporter play, and what are the links between businessmen, politics and the commercialization of the sport? What is peculiarly French about French football, and what does football tell us about France? Hare also pays specific attention to issues relating to race and racism. He looks at racist attitudes among fans, and considers how the multi-cultural and multi-racial population of France is reflected in the national football team. This book not only provides a fascinating cultural history of French football, but also an engrossing account of how national identity and community values are being transformed and reshaped in the global marketplace.

دانلود کتاب «فوتبال در فرانسه: یک تاریخ فرهنگی (فرهنگ های ورزشی جهانی)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید