نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

ساخت رسانه دیجیتال: Audacity، Blender، Drupal، GIMP، Scribus، و سایر ابزارهای منبع باز (صدای متخصص در متن باز)

Crafting Digital Media: Audacity, Blender, Drupal, GIMP, Scribus, and other Open Source Tools (Expert's Voice in Open Source)

دانلود کتاب Crafting Digital Media: Audacity, Blender, Drupal, GIMP, Scribus, and other Open Source Tools (Expert’s Voice in Open Source) (به فارسی: ساخت رسانه دیجیتال: Audacity، Blender، Drupal، GIMP، Scribus، و سایر ابزارهای منبع باز (صدای متخصص در متن باز)) نوشته شده توسط «Daniel James»


اطلاعات کتاب ساخت رسانه دیجیتال: Audacity، Blender، Drupal، GIMP، Scribus، و سایر ابزارهای منبع باز (صدای متخصص در متن باز)

موضوع اصلی: کامپیوتر – علوم کامپیوتر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Apress

نویسنده: Daniel James

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2009

تعداد صفحه: 450

حجم فایل: 13.01 مگابایت

کد کتاب: 1430218886 , 9781430218883

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب ساخت رسانه دیجیتال: Audacity، Blender، Drupal، GIMP، Scribus، و سایر ابزارهای منبع باز (صدای متخصص در متن باز)

Crafting Digital Media آنچه را که می گوید انجام می دهد: به متخصصان خلاق توضیح می دهد که چگونه از ابزارهای نرم افزار رایگان / متن باز برای کار خود استفاده کنند. در حالی که دنیل جیمز چیزها را به گونه‌ای توضیح می‌دهد که مطمئناً انواع فنی می‌توانند از کتاب بهره‌های زیادی ببرند، او واقعاً بر آموزش هنرمندان و سایر افرادی که با کار خلاقانه راحت هستند، تمرکز می‌کند که چگونه کاری را که می‌خواهند با نرم‌افزاری که برای آن انجام نمی‌دهند انجام دهند. فقط مجبور نیستند پولی بپردازند، بلکه از حقوق تغییر و استفاده برای هر هدفی که دوست دارند نیز برخوردارند.

محتوا

این کتاب با توضیح نسبتاً قانع‌کننده‌ای در مورد نرم‌افزار آزاد، گنو، جی‌پی‌ال، لینوکس و حتی تصویری از ریچارد استالمن (چیزی که به دلایلی اغلب نمی‌بینیم) شروع می‌شود. پس از فصل اجباری در مورد نحوه نصب و استفاده از لینوکس (عمدتاً بر اوبونتو و گنوم متمرکز شده است)، او مستقیماً به مجموعه ابزارها می رود. همانطور که انتظار می رود، F-Spot، GIMP و XSane کمی پوشش داده می شوند، اما فصل زیر Inkscape (برای گرافیک برداری) و FontForge را پوشش می دهد، که هر دو مورد توجه زیادی قرار می گیرند. انیمیشن نیز با استفاده از GIMP، KToon و Synfig فصل خاص خود را دارد. بدیهی است که فصل مدلسازی سه بعدی تقریباً به طور انحصاری در اطراف Blender متمرکز است. حروفچینی از TeX (البته نه LaTeX) نام می برد، اما در درجه اول آن را به برنامه نویسان واگذار می کند و در عوض تصمیم می گیرد Scribus را با جزئیات بیشتر توضیح دهد.

با توجه به علاقه اولیه نویسنده به کار، سه فصل مربوط به صدا به تنهایی نباید ما را غافلگیر کند، و نه شاید شوخی هایی که درباره درامرهایی که بدرفتاری شده اند. یک فصل به ایجاد موسیقی با استفاده از TerminatorX، Mixxx، Hydrogen، JACK، AlsaModularSynth و seq24 می پردازد. فصل صوتی بعدی پیچیدگی‌های ضبط با استفاده از Audacity (مخصوصاً برای پادکست)، Ardour، و حتی نحوه نصب هسته لینوکس بلادرنگ را توضیح می‌دهد. آموزش میکس و مسترینگ با استفاده از JACK و Ardor دوباره، از جمله JAmin، و حتی GNOME CD Master را دریافت می کنیم. با بازگشت به برخی از مطالب قبلی، جیمز ایجاد برچسب‌های CD را با استفاده از Inkscape برای تکمیل این بخش از کتاب ارائه می‌کند.

ویرایش ویدیو از Avidemux برای تبدیل، Kino یا dvgrab برای گرفتن ویدیو از نوار، و Open Movie Editor برای ویرایش غیرخطی استفاده می‌کند. جالب اینجاست که این ابزارها واقعاً نمونه‌ای از فلسفه یونیکس در مورد ابزارهای کوچک هستند که یک کار را به خوبی انجام می‌دهند، و بنابراین کتاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان مواد را از ابزارهای گرافیکی که قبلاً توضیح دادیم جمع‌آوری کرد و چیزها را به‌جای استفاده از یک مجموعه بزرگ به هم متصل کرد. این ممکن است برای کاربرانی که به روش ویندوز عادت دارند نیاز به تنظیم چشم انداز داشته باشد، اما جیمز به خوبی از عهده آن بر می آید.

در نهایت، فصل مربوط به محتوای وب کمی در مورد Apache و MySQL صحبت می کند، اما به طور کلی Drupal را برای مدیریت محتوا و Icecast را برای پخش صدا توصیه می کند. پیوست‌ها به خوبی سازمان‌دهی شده‌اند، با مقدمه‌ای مختصر اما مفید در خط فرمان، مجوز مستندات آزاد گنو (چون چند بیت از کتاب از مطالب دارای مجوز FDL قبلی آمده است)، و فهرستی نسبتاً کامل.

رویکرد

جیمز از دیدگاه یک حرفه ای خلاق و کاملاً راحت با فناوری که برای انجام کار خود استفاده می کند، جذاب و واضح می نویسد. در حالی که او گهگاه در توضیحات “نام فایل tar xzf، پیکربندی، ساختن، نصب کردن” می کاود، او بیش از حد بر نصب تمرکز نمی کند، بلکه بیشتر روی استفاده واقعی از ابزارهای نرم افزار تمرکز می کند. من این را یک مهلت خوش آمد از مقالاتی یافتم که به نظر می رسد به این معناست که همه فقط برای نصب بسته ها به کمک نیاز دارند و نحوه استفاده از آنها را توضیح می دهند. با توجه به تمام کارهایی که توسعه دهندگان روی Synaptic و موارد مشابه انجام داده اند، این همان چیزی است که باید باشد. جیمز همچنین چند باگ و دیگر «گوچاها» را پوشش می‌دهد، اگرچه به طور کلی وضوح این نرم‌افزار ارتقا به جدیدترین نسخه‌های نرم‌افزار است نه آنچه در نسخه اولیه اوبونتو 9.04 بسته‌بندی شده بود.

من می‌توانستم چند انتخاب دیگر داشته باشم (مثلاً وردپرس از دروپال به عنوان یک CMS) و شاید زمان بیشتری را برای ویرایش تصویر یا حتی طراحی و نقاشی صرف می‌کردم. همچنین، احتمالاً ویرایش ویدیو می‌توانست قبل از بخش‌های صوتی باشد، اگرچه باز هم این چیزی بیش از یک ایراد جزئی نیست و من مطمئناً می‌توانم منطق پشت قرارگیری را همانطور که هست درک کنم. و من مایلم پوشش کمی بیشتر در مورد یافتن، استفاده و انتشار محتوا با مجوز Creative Commons (و مزایای انجام این کار) داشته باشم.

انتظار نداشته باشید که این کتاب مدل سازی سه بعدی، تئوری موسیقی یا هر چیزی بیش از اصول اولیه دستکاری عکس را آموزش دهد. Crafting Digital Media به جای تکنیک ها، بر ابزارها تمرکز دارد، اما این کار را به خوبی انجام می دهد.


Crafting Digital Media does what it says it will do: explains to creative professionals how to use Free / Open Source Software tools for their work. While Daniel James explains things in such a way that technical types can certainly get a lot out of the book, he really focuses on teaching artists and other people comfortable with the creative work how to do what they want to do with software for which they not only don’t have to pay but also have the rights to modify and use for any purpose they like.

CONTENT

The book starts off with a fairly cogent explanation of free software, GNU, the GPL, Linux, and even includes a headshot of Richard Stallman (something we don’t see often for any number of reasons). After the obligatory chapter on how to install and use Linux (primarily focused on Ubuntu and GNOME), he moves right into the set of tools. F-Spot, GIMP, and XSane get a bit of coverage, as one might expect, but the following chapter covers Inkscape (for vector graphics) and FontForge, both of which receive ample attention. Animation gets its own chapter as well, using GIMP, KToon, and Synfig. Obviously, the 3D modeling chapter centers almost exclusively around Blender. Typesetting mentions TeX (though not LaTeX), but primarily relegates it to programmers and instead chooses to explain Scribus in far greater detail.

Given the author’s primary work interest, the three chapters on audio alone shouldn’t surprise us, nor perhaps the jokes about mistreated drummers. One chapter deals with the creation of music, using terminatorX, Mixxx, Hydrogen, JACK, AlsaModularSynth, and seq24. The next audio chapter explains recording intricacies using Audacity (particularly for podcasts), Ardour, and even how to install a real-time Linux kernel. We get instruction on mixing and mastering using JACK and Ardour again, including JAMin, and even GNOME CD Master. Moving back to some of the earlier material, James presents the creation of CD labels using Inkscape to round out this part of the book.

Video editing uses Avidemux for conversion, Kino or dvgrab for grabbing the video from tape, and Open Movie Editor for nonlinear editing. Interestingly, these tools really exemplify the Unix philosophy of small tools that do one thing well, and so the book explains how to pull together material from the graphics tools described earlier and chain things together rather than use one large suite. This may require a perspective adjustment for users accustomed to the Windows way, but James handles it well.

Finally, the chapter on web content talks a bit about Apache and MySQL, but generally recommends Drupal for content management and Icecast for streaming audio. The appendices are well-organized, with a brief but useful introduction to the command line, the GNU Free Documentation License (as a few bits of the book came from earlier FDL-licensed material), and a fairly complete index.

APPROACH

James writes engagingly and clearly, from the perspective of a creative professional quite comfortable with the technology he uses to accomplish his work. While he does occasionally delve into the explanations of “tar xzf filename ; configure ; make ; make install”, he doesn’t focus too much on installation but more on actually using the software tools. I found this a welcome respite from articles that seem to imply that everyone just needs help getting packages installed and gloss over how to use them. Given all the work that developers have put into Synaptic and the like, this is as it should be. James also covers a few bugs and other “gotchas”, though generally the resolution is to upgrade to the newest versions of the software rather than what came packaged in the original release of Ubuntu 9.04.

I would have made a few other choices (WordPress over Drupal as a CMS, for example) and perhaps spent a bit more time on image editing or even drawing and painting. Also, the video editing probably could have come before the audio portions, though again this is nothing more than a minor quibble and I can certainly understand the logic behind the placement as it stands. And I would have liked a little more coverage of finding, using, and publishing content with a Creative Commons license (and the benefits of doing so).

Don’t expect this book to teach 3D modeling, music theory, or anything more than the very basics of photo manipulation. Crafting Digital Media focuses on tools rather than techniques, but it does that well.

دانلود کتاب «ساخت رسانه دیجیتال: Audacity، Blender، Drupal، GIMP، Scribus، و سایر ابزارهای منبع باز (صدای متخصص در متن باز)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید