کتاب الکترونیکی

حکمت متعارف: محتوای فرم موسیقی (سخنرانی های ارنست بلوخ)

Conventional Wisdom: The Content of Musical Form (Ernest Bloch Lectures)

دانلود کتاب Conventional Wisdom: The Content of Musical Form (Ernest Bloch Lectures) (به فارسی: حکمت متعارف: محتوای فرم موسیقی (سخنرانی های ارنست بلوخ)) نوشته شده توسط «Susan McClary»


اطلاعات کتاب حکمت متعارف: محتوای فرم موسیقی (سخنرانی های ارنست بلوخ)

موضوع اصلی: موسیقی: گیتار

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University of California Press

نویسنده: Susan McClary

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2000

تعداد صفحه: 221

حجم کتاب: 12 مگابایت

کد کتاب: 0520221060 , 9780520221062 , 9780585391236

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب حکمت متعارف: محتوای فرم موسیقی (سخنرانی های ارنست بلوخ)

مک‌کلاری در طی تحلیلی از آریا استرادلا بحث می‌کند که چگونه موسیقی که با حالت آفتابی شروع می‌شود (در یک کلید اصلی) به یک مینور نسبی منتقل می‌شود و گویی ابری از بالای سرش رد شده است. او نشان می دهد که چگونه این وسیله روایی و نمایشی متواضع اما مؤثر در نهایت تبدیل به یک قرارداد (مدولاسیون به بزرگ یا جزئی نسبی) شد که بسیار مورد استفاده قرار گرفت، ریشه های نمایشی مبهم شدند و این مدولاسیون به عنوان یک وسیله کاملاً “رسمی” شروع به آموزش کرد.

مک‌کلاری بارها و بارها نشان می‌دهد که «فرم» چیزی نیست که لزوماً خشک و عقلانی باشد، بلکه چیزی است که در خدمت هدفی خاص است که ریشه در نیازها و خواسته‌های جامعه دارد، اگرچه اغلب برای آن جامعه نامرئی است. تحلیل‌های او با آشکار ساختن قراردادهایی که جزء لاینفک اثر هستند، به همان اندازه که در مورد مکانیک ترکیب‌بندی خود آثار به مخاطبان زمان خود می‌پردازد، بینش‌هایی را ارائه می‌دهد.

صحبت کردن به عنوان یک آهنگساز کلاسیک و یک مجری، برایم الهام‌بخش بود که این کتاب موسیقی را زنده می‌کند. اینکه روش‌های تحلیلی او با بسی اسمیت و پرینس به خوبی کار می‌کند، همان‌طور که با کوارتت‌های زهی ویوالدی و بتهوون متأخر کار می‌کنند، یک امتیاز مثبت است. بیایید در تمام دنیای موسیقی زندگی کنیم!

فکر می‌کنم در اینجا کتابی بسیار تأثیرگذار یا حداقل بخشی از یک روند جدید بسیار تأثیرگذار و پربار در موسیقی‌شناسی داریم. من آن را به همه همکاران آهنگساز و نوازنده خود توصیه می کنم، به ویژه آنهایی که دارای گرایش تحلیلی تر هستند.

همیشه آسان ترین خواندن نیست. من آن را در سطح «کالج» (اما نه لزوماً «دانشگاه فارغ‌التحصیل») ارزیابی می‌کنم، نه اینکه برای مخاطبان محبوب‌تر هدایت شود. بسیاری از پاورقی ها و نقل قول های جالب. اما تنها با اندکی آموزش رسمی موسیقی برای دوستداران موسیقی قابل دسترسی خواهد بود. من فکر می کنم داشتن مقداری توانایی در خواندن موسیقی کمک خواهد کرد (به خصوص اگر کسی به ضبط آثاری که او تجزیه و تحلیل می کند دسترسی نداشته باشد).


During an analysis of a Stradella aria, McClary discusses how the music which starts in a sunny mood (in a major key) moves to a relative minor, and it’s as if a cloud has passed overhead. She shows how this modest but effective narrative, dramatic device eventually became a convention (modulation to the relative major or minor) that was so widely used, the dramatic roots became obscured and this modulation began to be taught as a purely “formal” device.

Time and again, McClary shows that “form” is not something that is necessarily dry and intellectual, but rather something that serves a very particular purpose, rooted in the needs and desires of society, though often invisible to that society. By bringing to light the conventions that are integral to the work, her analyses offer as many insights into the audiences of their day as they do into the compositional mechanics of the works themselves.

Speaking as a classical composer and a performer, I found it inspiring the extent that this book brings music to life. That her analytical methods work as well with Bessie Smith and Prince as they do with Vivaldi and late Beethoven string quartets is a strong plus. Let’s live in the whole world of music!

I think we have here what will be a highly influential book, or at the least, part of a highly influential and fruitful new trend in musicology. I’m recommending it to all my composer and performer associates, particularly those of a more analytical bent.

It’s not always the easiest read. I’d rate it at a “college” (but not necessarily “graduate college”) level as opposed to being directed to a more popular audience. Lot’s of interesting footnotes and citations. But much will be accessible to music lovers with only a little formal musical training. I think having some ability to read music would help (especially if one does not have access to recordings of the works she analyzes).

دانلود کتاب «حکمت متعارف: محتوای فرم موسیقی (سخنرانی های ارنست بلوخ)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.