برنامه نويسي

پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی

3D Math Primer for Graphics and Game Development

دانلود کتاب 3D Math Primer for Graphics and Game Development (به فارسی: پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی) نوشته شده توسط «Fletcher Dunn – Ian Parberry»


اطلاعات کتاب پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Jones & Bartlett Publishers

نویسنده: Fletcher Dunn – Ian Parberry

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 448

حجم فایل: 13.95 مگابایت

کد کتاب: 1556229119 , 9781556229114

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی

3D Math Primer برای گرافیک و توسعه بازی مفاهیم اساسی ریاضی سه بعدی را پوشش می دهد که به ویژه برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان بازی های رایانه ای مفید است. نویسندگان نظریه ریاضی را به تفصیل مورد بحث قرار می دهند و سپس تفسیر هندسی لازم برای شهودی کردن ریاضیات سه بعدی را ارائه می دهند. کلاس‌های C++ کار نحوه پیاده‌سازی تکنیک‌ها را نشان می‌دهد و تمرین‌های پایان هر فصل به تقویت مفاهیم کمک می‌کنند. این کتاب مفاهیم اساسی مانند بردارها، فضاهای مختصات، ماتریس ها، تبدیل ها، زوایای اویلر، مختصات همگن، ابتدایی های هندسی، آزمون های تقاطع، و مش های مثلثی را توضیح می دهد. جهت گیری در سه بعدی را مورد بحث قرار می دهد، از جمله پوشش کامل کواترنیون ها و مقایسه مزایا و معایب تکنیک های مختلف نمایش. کلاس‌های C++ را برای موجودیت‌های ریاضی و هندسی و چندین کلاس ماتریس مختلف، که هر کدام برای وظایف هندسی خاص طراحی شده‌اند، توصیف می‌کند. شامل مشتقات کامل برای همه ماتریس های تبدیل اولیه است.


3D Math Primer for Graphics and Game Development covers fundamental 3D math concepts that are especially useful for computer game developers and programmers. The authors discuss the mathematical theory in detail and then provide the geometric interpretation necessary to make 3D math intuitive. Working C++ classes illustrate how to put the techniques into practice, and exercises at the end of each chapter help reinforce the concepts. This book explains basic concepts such as vectors, coordinate spaces, matrices, transformations, Euler angles, homogenous coordinates, geometric primitives, intersection tests, and triangle meshes; discusses orientation in 3D, including thorough coverage of quaternions and a comparison of the advantages and disadvantages of different representation techniques; describes working C++ classes for mathematical and geometric entities and several different matrix classes, each tailored to specific geometric tasks; includes complete derivations for all the primitive transformation matrices.

دانلود کتاب «پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید